top of page
  • תמונת הסופר/תTake me to Finland

החוויה שלי בלפלנד:)

האמת היא שאפילו עכשיו, כשאני יושב וכותב לכם ולכן את השורות האלו, ואני חושב איך נכון לספר לכם על החוויה שלי בלפלנד, כמקומי, אני לא כל כך יודע מאיפה להתחיל. מהבקתה המושלגת? מאטרקציות האופייניות ללפלנד שכולם מדברים וכותבים עליהם? מכלבי ההאסקי או משוברת הקרח?

לפלנד שאני חוויתי ואני רוצה שתחוו גם אתם היא יפייפייה - בקתה מושלגת עם סאונה על גדות האגם, שמורות טבע סודיות ומטריפות, חוות מקומיות, מאיפה להתחיל? האמת, אני חושב שאני מבולבל מסיבה מאוד פשוטה, מבחינתי חופשת ה"ספארי חורף" הזו לא צריכה להתחיל שם בצפון עם כל החוויות המוכרות, אלא הרבה לפני, עוד כאן, כשאתם רק מגיעים להלסינקי. ובשורה התחתונה, זו החוויה שהכי הייתי רוצה שתעברו.


אני תמיד אומר לכל המטיילים שלי (ורובם זורמים איתי...), לפני שאתם מגיעים לבקתה המושלגת והיפייפיה שלכם בלפלנד, אתם חייבים לעבור בדרום. הלסינקי, טורקו, וטמפרה, שלושת הערים הגדולות בפינלנד, ועוד המון המון עיירות דרומיות, יגלו לכם סודות שאני ממש חושב שאתם צריכים לגלות לפני העלייה צפונה. למשל, בהלסינקי, עיר שהסצנה הקולינרית בה בנסיקה מטורפת ב-10 השנים האחרונות, תוכלו לעלות על שוברת קרח מקומית ב-5 יורו בלבד, במקום להצפין ולעלות על שוברות קרח תיירותיות במחירים של מאות יורו, או נגיד, תדעו שבהלסינקי כדאי לכם לעשות את הסאונה הפינית הראשונה שלכם, לגדות הים הבלטי הקפוא, ולקנח בבראנץ' באחד המקומות הטובים בעיר. תוכלו גם לבקר בדרך צפונה בטורקו ההיפסטרית, שהייתה פעם עיר הבירה של פינלנד, או בפארקי השעשועים של טמפרה, עיר הילדים של פינלנד....


כשתגיעו ללפלנד, הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לעשות, זה למצוא בקתה טובה. אין, אם תשנו במלון בלפלנד אני ממש אכעס;) העניין הוא שכשהפינים יוצאים לנופש בפינלנד, הם ישנים בבקתות מקומיות עם סאונה פרטית, אח ואפילו ג'קוזי (דמיינו מה זה לעשות ג'קוזי במינוס 30 מעלות...I made my point), אז זה מה שגם *אתם* צריכים לעשות. מעבר לכך, יש את כל האטרקציות המקובלות - מזחלות האסקי, אופנועי שלג, טיפוס בקרח, חוות איילי הצפון. ההמלצה שלי - נסו לצאת משביל התיירים, למשל, בקרו בשמורות הטבע היפייפיות של לפלנד, לכו למסעדות מקומיות והכירו את המטבח הסאמי (העם הסאמי הוא בן המקום בלפלנד), ואולי אפילו לכו לעשות סקי, אני ממש ממליץ.


וכמובן, יש לכם אותי, ואני ממש אשמח לעזור לכם ולהכווין, ואני באמת חושב שמחיר התכנון הוא כאין ואפס לעומת מה שאתם מקבלים, ותמיד ניתן לעבוד עם תקציב אם זה מה שמטריד אתכם.

אז קדימה, למה אתם מחכים, כתבו לי הודעה ויחד נתכנן לכם את הטיול החלומי בלפלנד,


שלכם ושלכן,

דורון


הלסינקי, דצמבר 2023


בתמונות: אני עושה סקי בלפלנד, ואני ואמא שלי היקרה נופשים בבקתה...:)



722 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page