top of page
  • תמונת הסופר/תTake me to Finland

אז איך מתכננים חופשה בפינלנד בעלות של סופ"ש באירופה?

אחת המטרות הכי גדולות שלי היא לחסוך למטיילים שלי בעלויות הטיול ולסייע להם לחוות חוויה אותנטית ומיוחדת ככל שאפשר - ותאמינו או לא, השניים לגמרי משתלבים - הרי המקומיים לא ישלמו למתווכים שיעזרו להם או לסוכנות נסיעות שתסיע אותם, ולכן הם משלמים מחירים נמוכים יחסית ומקבלים את החוויה הכי אותנטית והכי מיוחדת...ובדיוק בשביל זה אני כאן, כדי להראות לכם איך ניתן וצריך לעשות את זה. "בפינלנד התנהג כפיני....".

אז, אשמח לחלוק איתכם כמה רעיונות לחסכון כספי בתכנון הטיול, שאולי יראו לכם מובנים מאליהם אך בסופו של יום יכולים לחסוך מאות יורו למשפחה ממוצעת:


טיסה – ככל שנזמין את הטיסה במועד המוקדם ביותר , כך נצליח להשיג את המחיר הזול יותר. בלפלנד עונת החורף (וגם הקיץ) מתויירת מאוד, ולכן הרבה תיירים מתכווננים אליהם (למשל סביב חג המולד), אז אם אנחנו מתכננים טיול, שווה לרכז מאמץ ולסגור טיסה בהקדם האפשרי. דבר נוסף, שיכול לחסוך כסף רב , היא טיסת קונקשיין. החברות הסקנדינביות הן דייקניות ביותר, וניתן למצוא דילים ושילובי טיסות בהרבה מועדים, עם קונקשיין קצר, ובכ-200 יורו פחות מהטיסות הישירות! אגב, ככה אני טסתי לפינלנד כל חיי, עניין הטיסות הישירות הוא יחסית חדש והתחיל רק ב-5 שנים האחרונות...


לינה באיירבינבי – הרבה תיירים בלפלנד הולכים וסוגרים את בתי המלון המתויירים, בהלסינקי או ברובניימי. אבל במרחק 10 דק' מהעיר רובניימי ישנן בקתות פיניות חורפיות ומקסימות!! שדווקא בהן הייתי רוצה שתלונו. למה לא להנות מבקתה גדולה ומרווחת, סאונה פרטית, אח בוערת, מטבח מאובזר וכל מה שצריך לשהות מושלמת! גם חוסכים כסף וגם זוכים בחוויה אותנטית!


אטרקציות –הרבה מהטיולים המאורגנים מציעים חבילת אטרקציות למשפחה או לקבוצה. כמטיילים עצמאיים יש לנו את היכולת לברור ולבחור איזה אטרקציות מתאימות לנו וכך לא לשלם על חוויות שאולי לא מעניינות אותנו. אם אנחנו מחפשים חוויות אתגריות – נלך לעשות אופנועי שלג באגמים הקפואים, ואם אנחנו רוצים חוויות רגועות יותר – נצא לנסיעה במזחלות רתומות לאיילים. אין צורך לשלם על "סל" של אטרקציות, שלא כולן מתאימות לאופי המטיילים וכך אנחנו משלמים רק על מה שאנחנו באמת אוהבים.


לבוש – הרבה מטיילים שנוסעים לפינלנד מצטיידים ורוכשים בגדים חמים רבים כדי שלא יחסר, והדבר הראשון שאני אומר למטיילים שלי זה קודם כל לקחת נשימה עמוקה (!) ולזכור שאנחנו לא נוסעים לחודש בסיביר הקפואה!! אני תמיד מדגיש למטיילים שלי, בכל האטרקציות החורפיות בלפלנד מקבלים חליפות ייחודיות עבור כל אטרקציה, אז קודם כל, להרגע. דבר שני, חשוב להביא מעיל טוב לכל אחד מבני ובנות המשפחה, גטקסים, כפפות, כובעים ונעליים אטומות, וזה כבר מספיק לכם. אבל בכל מקרה של חשיפה ממושכת לקור (נגיד ברכיבה במזחלות האסקי) אתם תקבלו את הביגוד המתאים (כולל נעליים, כפפות , כובעים וכו'). אז מה כן חשוב - לא לדאוג ולהצטייד במידה. תאמינו לי, אתם לא רוצים להסחב עם חמש מזוודות בשלג.


תחבורה –על התחבורה הפינית המצוינת יש המון מה להגיד, אז כאן רק אמר - הבדלים בין נסיעה ברכבת מהלסינקי לרובניימי (לפלנד) לבין טיסה, הינם הבדלים של מאות ואלפי שקלים למשפחה הממוצעת. ברכבת לילה מהירה, הולכים לישון בהלסינקי וקמים בלפלנד הקסומה! יש יותר טוב מזה? ככה גם חוסכים על לילה במלון או בדירה בהלסינקי.


אז מה אומרים? אם נשמע מעניין ואתם רוצים שאתכנן לכם את הטיול הבא - שלחו לי הודעה לפרטים נוספים:)


שלכם,

דורון


הלסינקי, דצמבר 2023




בתמונה - אנחנו אחרי יום רכיבה באופנועי שלג עם הציוד החם והמגן.


2,636 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page