top of page
  • תמונת הסופר/תTake me to Finland

אוכל מקומי בפינלנד!


כל מי שמטייל איתי, חברים ומשפחה, יודע שאחד הדברים שאני הכי אוהב הוא לאכול ולטעום אוכל מקומי, בכל מקום בעולם. כן, אני מודה, אני לא בן אדם של מוזאונים, גלריות, או קניונים, אני רוצה להכיר את המקום החדש אליו הגעתי דרך הבטן.... אז בטח לא תופתעו שאחד הדברים החשובים לי ביותר בתכנון טיולים עבור המטיילים שלי הוא הנושא הקולינרי. אני פשוט מרגיש שאוכל יכול לספר כל כך הרבה על המקום, על ההיסטוריה, על האנשים. מה גם שלפינלנד הצפונית יש מטבח מאוד ייחודי, לאור שמונת חודשי החורף שם, אז ירקות שורש, דגים, בשר, עוגות ומאפים - הם גולות הכותרת של המטבח המקומי.


קחו דוגמא, דג סלמון הנהר, הדג השולט במטבח הפיני (והסקנדינבי), הבריא והעשיר, מספר את הסיפור הקולינירי בצפון. הרי לאחר שדגו את הדג לא היה איך לשמר אותו ללא חיידקים לאורך זמן, אז שימור במלח ובסוכר הוא הפתרון שמצאו הפינים ושאר הבלונדינים בסקנדינביה. עד היום, כשאני מגיע לביקור אצל אמא במקרר, ואני רואה משקולת נחה על חתיכה עטופה במקרר, אני יודע ששם בפנים מסתתר לו הגראבדלאקס, דג סלמון ששומר בסוכר, מלח, עלים ירוקים, ועוד מיני דברים טובים וסודיים.

ואם יצא לכם לבקר בשוק בהלסינקי, כדאי ללכת ולראות את עשרות צורות השימור של הדג, ואת הצבעים, חגיגה לעיניים..

אז כמו שאמרתי, האוכל מספר לנו על התרבות, ולכן, אסור לוותר עליו.


קבלו שבעה טיפים חשובים לסיור בשווקים המרכזיים בהלסינקי -

1. לכו לאחד מהשווקים הקיימים בה, קנו שקית של תרמילי שעועית ירוקה והתחילו לנשנש - אלו "הפיצוחים" של הפינים והם מתוקים וטעימים.

2. אוכמניות נפוחות – יוצרו בחממה, אוכמניות קטנות יותר, אלו גדלו ביער ואלו השוות באמת, כנ"ל לגבי תותים.

3. חפשו והזמינו מרק סלמון, אתם לא תתחרטו...

4. עדיף שלא לקנות מתנות בשוק לחברים בארץ, קנו מתנות לאורך הנסיעה, מתנות בשוק הן יקרות.

5.לאלו מבינכם שאוהבים קפה – סוד: הפינים הם האומה ששותה הכי הרבה קפה בעולם, כן כן, יותר מהאיטלקים. נסו קפה פיני בשוק המקומי. בהצלחה;) 7. ולגזרה המתוקה: מאפה דגל פיני שחובה לטעום, והפרסונל פייבוריט שלי - Korvapuusti, ובתרגום חופשי, "מאפה אוזן"...כי הוא מזכיר צורה של אוזן;) זה הרבה יותר טוב ממה שזה נשמע, מבטיח...


בכל אופן, אני הלכתי לנשנש משהו..

אז שלחו לי הודעה, ואשמח להכיר לכם את פינלנד דרך הבטן...:)


שלכם,

דורון

הלסינקי, דצמבר 2023


בתמונות: דברים שאם אתם לא אוכלים, אל תטרחו לחזור לארץ חברים...:)


1,009 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page