top of page
  • תמונת הסופר/תTake me to Finland

ספארי חורף עצמאי בלפלנד - כן או לא?

אז האמת היא שפה בעצם הסיפור האמיתי של "קח אותי לפינלנד" מתחיל.

אני זוכר שרק כשעברתי לפה, לפני 4 שנים כמעט, נסעתי לסופ"ש בלפלנד עם חברים, ובאחד הימים פגשנו אוטובוס מלא בישראלים.יות, אחרי שמלא זמן לא דיברתי עברית... ואני זוכר שכל כך שמחתי לדבר עברית (ולא בטלפון..) שפשוט התחלתי לדבר איתם.ן ולחקור אותם.ן מה הם.ן עושים.ות ברובניימי. אז דיברנו ודיברנו, ותו"כ אני מבין שהם.ן באו לכאן במסגרת טיול מאורגן ללפלנד, ושיש להם חברה שמארגנת להם הכל - לינה, טיול, בגדים חמים, אטקרציות וכל מה שהם צריכים ורוצות.

הכל היה נשמע ממש מדהים מהסיפורים ואני זוכר שכולן.ם בעיקר שאלו אותי איך אני יכול לשרוד בקור פה, אבל זה לא סתר את העובדה שבתור מקומי, אני ידעתי שהם.ן יכלו לקבל הרבה הרבה יותר מפינלנד ומהחוויה שלהם.ן כאן, וזה ממש ביאס אותי, על אמת.

אני חושב שמה שהרבה מטיילים.ות שמגיעים.ות לכאן לא מבינים.ות, זה שפינלנד היא כל כך הרבה מעבר לכמה אטרקציות ושלג, אלא מקום שיש בו כל כך הרבה פינות סודיות שפשוט אי אפשר לפספס כשמגיעים לפה...וזו הסיבה האמתית שבגללה התחלתי עם "קח אותי לפינלנד" - פשוט כי רציתי להכיר לישראלים וישראליות שמגיעים ומגיעות לכאן את פינלנד המקומית והאותנטית, כמו שאני והמשפחה שלי מכירים.ות אותה - פשוט כי היא באמת שווה ביקור. לקחת אותם.ן דרך בקתת העץ הקסומה עם האח הבוערת והסאונה הפרטית לגדות האגם הקפוא, אורות הצפון שמחכים ממש מחוץ לבקתה, עיירות הסקי הקטנות והשווקים הייחודיים, ועד האטקרציות הייחודית שמי לא מקומי.ת לא מכיר.ה, מחוץ לשביל התיירים.ות....והעניין הוא שאני עשיתי את כל הדברים האלה מילדות, אז אני יודע שזה כל כך קל, מה שבכלל גורם לי לרצות לעזור ולסייע.


אני כן מבין את אלו שמעדיפים.ות טיול מאורגן - לפעמים הקור, הלוגיסטיקה, המרחקים, והנהיגה העצמאית עושים את שלהם - מלחיצים ממש. כן, ברור. אבל..היי! בדיוק בשביל זה אני פה! בשביל להראות לכם ולכן שזה ממש לא כזה מסובך, ושעם טיפים ומידע ממישהו מקומי, אתם.ן ישר מבינים.ות איך להתמודד עם כל אלו בקלות. הרי שהייתי קטן והייתי בא עם אמא שלי לטיולים, כל הדרך מהארץ, זה היה באמת מאוד פשוט (וזול!!)....אז למה שלא תוכלו גם אתם.ן?


למשל, איך אני ממליץ להתכונן לתקופה ה"חמה" של השנה בלפלנד? פשוט מאוד, להגיע עם מעיל חם, בגדי גטקס חמים ונעלים גבוהות עמידות במים ומתאימות לטיולים, כפפות, כובע וצעיף, וזהו...זה בדיוק מה שתצטרכו לטיול בלפלנד. נשמע מסובך? תאמינו לי שלא. את הכל אפשר להשיג בדקתלון או אפילו כשנוחתים ונוחתות פה בהלסינקי בזול. כאן אגב, חשוב לציין שבכל אטרקציה שתגיעו אליה תקבלו ביגוד איכותי וטוב המותאם בדיוק לתנאי מזג האוויר הקיצוניים, אז זה עוד יותר מרגיע, לא?


נו, כבר הוכחתי לכם.ן שלא כל כך מסובך לנסוע לטיול עצמאי בקצה העולם? רוצים ורוצות להעיז ולנסוע כל הדרך לצפון הרחוק? שלחו לי הודעה ונתכנן לכם.ן את טיול החלומות בלפלנד:)


בתמונות: אחת הבקתות היפייפיות ששכרנו בלפלנד לחופשה לפני מספר שנים, ובתמונה השנייה, אני בהלסינקי, נהנה מהקור אחרי שבאתי מחורף חם בארץ...


זהו לבינתיים,

שלכם,

דורון



הלסינקי, דצמבר 2023




1,566 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page