top of page
  • תמונת הסופר/תTake me to Finland

חופשות עם הקטנים בפינלנד - כן או לא??

כשהייתי קטן, בן 5 לדעתי, יש לי זכרון מופלא שלי ושל אמא עולים צפונה ללפלנד ב"רכבת הסנטה קלאוס", ככה קראנו לה, כל הדרך לרובניימי, בירת לפלנד. אני זוכר ממש בפירוט את הדרך ברכבת, ואת העובדה שעל הרכבת היה קרון שלם (חלום של כל ילד!!) ששימש כמשחקייה לילדים! אני ממש זוכר את המגלשות הקטנות שהיו שם ואת משחקי הקופסא ואת המדרגות והחבלים. ממש זכרון מתוק. אז כן, תודה ששאלתם - פינלנד ממש מותאמת לילדים. וכמדינה בה החינוך הוא מהטובים בעולם, זה רק הגיוני שכך יהיה.

אבל, בואו רגע נדבר על פינלנד עצמה, לא על רכבות וקניונים ומוזאונים מיוחדים לילדים, האם פינלנד וחוויות הטבע שהיא מציעה מתאימים לילדים? אני חושב שמאוד. מה יותר טוב לילדים מלבלות חופשה משפחתית בטבע? להכיר את הטבע, לגעת בו, לראות חיות פרא ואיך הן חיות בטבע, ללמוד להעריך את הטבע. בעיניי אין לזה תחליף. ואני זוכר את עצמי בתור ילד נהנה מהמקומות האלו כמו ילד טבע (והיי, אני גדלתי בתל אביב), ופשוט נהנה מכל רגע.


אז אם אתם מחפשים זמן גיבוש משפחתי, שמורות טבע יפייפיות, חיות פרא בחצר, רפטינג, קייאקים, סיורי דובים, ביקור בחוות של כלבי האסקי, וכיף משפחתי לגדות אגם פרטי ולצד בקתת עץ יפייפה - אני חושב שזה המקום בשבילכם. ואם נדבר לרגע על לוגיסטיקה - אוכל לא מוכר לילדים, לבוש, ונסיעות ארוכות בדרכים - המסר שלי אליכם הוא שהכל אפשרי, פשוט צריך להיות מצויידים במידע שמתאים לצרכים שלכם. כבר סיפרתי לכם שפינלנד היא מדינה סופר מותאמת לילדים...

אז למשל, אם אתם נוסעים לצפון הרחוק, אפשר לטוס בטיסה של שעה או לחלופין לעלות על רכבת הלילה, ואם מפחדים מאוכל לא מוכר, אז בהלסינקי יש המון מסעדות ידודיתיות לילדים.

ואגב, הסוד הגדול ביותר, שהנה קבלו אותו ממש כאן - יש המון הנחות לילדים, בטיסות, באטרקציות ובערים השונות, חשוב גם להיות מודעים לאלו. אז, אם אכן חשבתם לקחת את הילדים לטיול בלתי נשכח בפינלנד ואתם מעוניינים בסיוע, פנו אלי בעמוד, ונוכל לתכנן לכם יחד טיול ייחודי ומגבש לכל המשפחה.


בתמונות - אני עם אחד מהקטנים בשבט שלנו, וגם איזה פנקייק בצפון הרחוק שאני בטוח שהילדים יעופו עליו, וגם אתם......

שלכם,

דורון


הלסינקי, דצמבר 2023


1,097 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page